(0)

Seksin mediamarkkinat

e-kirja


Seksuaalisuudesta on muodostunut mediassa muodikas markkinointiväline, joka myy ja jolla myydään. Tätä ilmiötä kuvaa leimallisesti seksuaalisuuden paradoksi: seksuaalisuus on mediassa sekä läsnä että poissa. Seksin mediamarkkinat tarkastelee feministisen ja queer-tutkimuksen näkökulmista nykyisen mediakulttuurin ilmiöitä, joissa yhdistyvät sukupuoli ja seksuaalisuus sekä markkinat, kaupallisuus ja valta. Miten seksin mediamarkkinat näkyvät esimerkiksi Playboylehdessä tai Sinkkuelämää- ja Sillä silmällä -televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät Sofi Oksasen Baby Janessa? Miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen? Teos tarjoaa uusia näkökulmia paitsi kriittiseen median, sukupuolen ja seksuaalisuuden opetukseen ja tutkimukseen myös media-alan käytännön työhön.